• Aysu AYKANAT
  • 09.07.2020

Bir işletmenin sahip olduğu tüm müşteriler, o işletmenin maddi olarak ve marka bilinirliği açısından büyük avantajlar kazanmasını sağlar. Var olan müşterilere hizmet vermek ya da ürün satışı yapmak her zaman çok daha kolaydır. Fakat bu durum, potansiyel müşteriyi bulma ve bu müşterileri sadık müşteriye dönüştürmede oldukça farklılaşmaktadır. İşletmeler, varlıklarını devam ettirebilmek ve özellikle de marka […]

Devamı
  • Aysu AYKANAT
  • 02.07.2020

Saha satışı yapan işletmelerde hem yetkililer hem de plasiyerler için etkin bir rut planı oluşturmak düşünüldüğünden çok daha önemlidir. Çünkü saha satışında yapılan en büyük hatalar ve yaşanan zaman kayıpları, plansız bir şekilde gerçekleştirilen müşteri ziyaretlerinden kaynaklanır. Bu nedenle de saha satışı yapan işletmelerin saha faaliyetlerindeki verimi arttırabilmeleri için doğru bir rut planı oluşturmaları gerekmektedir. […]

Devamı
  • Aysu AYKANAT
  • 28.05.2020

Saha satış yapan işletmeler için saha aktivitelerinin etkinliği ve kalitesi hiç şüphesiz ki çok önemlidir. Tüm stratejiler, ciro hedefleri ve bu gibi planlamalar saha ekiplerinin göstermiş olduğu faaliyetler doğrultusunda hazırlanıyor. Birçok uzman, ciro hedefinin satış aktivitelerine göre oluşturulmasını eksik ya da yanlış buluyor. Çünkü kota bazlı çalışan saha satış personelleri için en önemli öncelik her […]

Devamı
  • Aysu AYKANAT
  • 21.05.2020

Saha satış odaklı olarak çalışan işletmeler için personel seçimi son derece önemlidir. Şirketin misyon ve vizyonuna uygun bir şekilde oluşturulan satış tekniklerinin, sahada doğru ve etkili bir şekilde uygulamak saha satış personelinin en önemli görevidir. İşletmenizde hizmet veren bu personellerin doğru kişilerden oluşup oluşmadığını test etmek ise ancak uzun vadede mümkündür. Saha satış takımının doğru […]

Devamı
  • Aysu AYKANAT
  • 14.05.2020

Geniş bir ürün yelpazesine sahip olan işletmeler için bu ürünleri kontrol edebilmek son derece önemlidir. manuel olarak yapılan kontroller, sayımlar ve kayıtlar zaman içerisinde birçok hatayı ve karışıklığı beraberinde getirir. Özellikle de satış rakamları eğer yüksekse, işlem gören her bir ürün hareketinin kontrol altında tutulması düşünüldüğünden çok daha komplike bir işlemdir. Stok ve depo yönetim […]

Devamı
  • Aysu AYKANAT
  • 07.05.2020

Saha satışı yapan işletmeler için satış rakamları ve müşteri memnuniyeti, üzerinde en çok çaba gösterilen faktörlerden biridir. Belli bir satış noktasında yapılan satışları ve satış danışmanlarını kontrol etmek, saha satışına nazaran çok daha kolaydır. Oysa saha satışına çıkan bir plasiyerin kontrol edilmesi, yapılan satışların sisteme kaydedilmesi ve tüm bunlardan anında haberdar olmak düşünüldüğünden çok daha […]

Devamı
Sonraki Yazılar Önceki Yazılar