Sipariş Takip Programı Nedir?
Sipariş takip programı, günümüzde hemen her alanda kullanılan internet aracılığı ile müşterilerden alınan siparişlerin online olarak takip edilebildiği sistemlerdir. Geliştirilen sipariş takip programları sayesinde, firmalar müşterilerinden aldığı talep ve siparişleri hızlı bir şekilde görüntüleyip, işlemleri seri ve verimli bir şekilde gerçekleştirir. Bu sistem ile müşteriden sipariş alma süreci hızlanırken aynı zamanda ürünün tedarik edilmesi ve müşteriye ulaştırılması aşamaları da daha seri bir şekilde yapılarak verimli bir çalışma sağlanır. Talep edilen, teslim edilen ve beklemede olan siparişleri anlık olarak görüntüleme olanağı sunar. Siparişlerin zamanında teslim edilmesi, müşteri memnuniyetini en yüksek seviyede tutmayı sağlar. Bu sebeple de sıcak satış, soğuk satış ya da karma satış yapan tüm firmalar için bu gibi programları kullanmak oldukça büyük bir öneme sahiptir.
Sipariş Takip Programının Avantajları
Sipariş takip programı kullanmanın, şirketinize sağladığı avantajlar aşağıdaki gibidir:
- Müşterilerinize ister doğrudan hizmet verin isterseniz de ürün satışı yapın sipariş takip sistemi ile daha seri ve verimli bir çalışma yapabilirsiniz.
- Geleneksel satış sistemlerine göre dijital sipariş takip sistemi, vakit ve maliyet olarak büyük bir tasarruf sağlar.
- Sipariş, ürün ve hizmet sunma sürecinde hatasız işlem yapabilmenizi sağlar.
- Çalışanlarınızın performans takibini en iyi şekilde yapabilmenizi sağlar.
- Sipariş takip sistemi kullanarak, müşterilerinizin siparişlerini sistematik bir şekilde kontrol edebilir ve bu sayede müşteri ilişkilerinizi her zaman olumlu yönde geliştirebilirsiniz.
Sipariş Takip Programı ile Hangi İşlemler Yapılır?
Sipariş takip programı, web tabanlı bir program olduğundan internet bağlantısı olan her yerden işinizi anında takip etme şansınız vardır. İster bilgisayarınızdan ister mobil cihazınızda sürekli takip yapabilirsiniz. Sipariş edilen ürün ve hizmetleri her aşamasında tek bir platform üzerinden takip etme olanağınız vardır. Siparişin hazırlanma ve teslim sürecini adım adım izleyerek hataları veya zaman kayıplarını önleyebilirsiniz.
Ürün bazında fiyat indirimleri yapabilirsiniz. Ödeme türü belirleyip satışlarınızı kredi kartı ve nakit olarak sınıflandırarak nakit akışını takip edebilirsiniz. Faturalama modülü ile fatura oluşturabilir, geçmiş faturalarını takip edebilirsiniz. Stoklarınızı takip edip stokta biten ürünü anında tedarik edebilirsiniz.