Sahada Risk Takibi Yapmanın Önemi
Risk takibi, bir şirketin hem şimdiki hem de gelecekteki varlığını ve kaynaklarını koruyabilmesi için oldukça hayati bir önem taşır. Sahada risk takibi yapmak, bir cari için belirlenen alışveriş limitinin sahadayken de kontrol altına alınmasını sağlar. Bu denli önemli bir konuda gerekli takibin yapılması için kaliteli bir saha satış programı kullanmak, hem sahadaki plasiyerlerin hem de merkez ofisteki yetkililerin iş yükünü olabildiğince hafifletmektedir.
Sahada risk takibi yapabilmek için öncelikle cari riskini etkileyecek ögelerin belirlenmesi gerekir. Açık hesaplar, müşteri ya da firma çek/senetleri, siparişler ve diğer tüm risk kalemleri için farklı limitler belirlenebilir. Bu limitlerin etkin bir şekilde kontrolünün yapılması için ise işlevsel bir saha satış programının kullanılması önerilmektedir. Herhangi bir program kullanmayan plasiyerler, geleneksel yöntemlerle bu takibi yapmakta ve sahada yaptığı işlemleri gün sonunda merkeze gittiğinde karşılaştırmaktaydı. Verilerin, merkez ile anlık olarak entegre edilememesi zaman kaybına yol açabildiği gibi risk takibi konusunda çeşitli tehlikeleri de beraberinde getirebilmektedir.
Risk takibi yaparken herhangi bir sorun yaşanmaması için çok sayıda firmanın satış veya satın alma gibi farklı departmanları bulunmaktadır. Cari hesaplar ile kurulan ilişkilerde bu gibi risk limitlerinin bulunması, ileriki dönemlerde yaşanabilecek maddi sorunların önüne geçmeyi sağlamaktadır. Doğru bir risk limiti oluşturabilmek için, carinin önceki alışverişlerinde yaptığı ödeme alışkanlıklarının takip edilmesi gerekmektedir. Bu alışkanlıklar doğrultusunda bir risk limiti belirlenir ve özellikle de saha satış personelleri sahadayken bu limit doğrultusunda işlem yapmaktadır.
Sahada risk takibi yapmaya olanak tanıyan programlar, sahadayken yapılan işlemlerde belirlenen risk limitine yaklaşılması durumunda uyarı vermektedir. Bu da sahada zaten var olan iş yükünü oldukça azaltmakta ve oluşabilecek problemlerin önüne geçmektedir. Hem müşteri ile olan ticari ilişkileri hem de şirketin maddi kaynaklarını koruma altına alan risk limiti, her şirket tarafından uygulanan bir satış stratejisidir. Günümüzde geliştirilen saha satış programları, cari risk limiti ve sahadaki diğer tüm işlerin kontrol altına alınmasında oldukça etkin bir rol oynamaya devam etmektedir.