Stok Takibi Yapmanın Kârlılık Üzerindeki Etkileri

Stok takibi yapmak, satış yapan işletmeler için ne kadar ürün satıldığı, yapılan tahsilatlar ve bu gibi aksiyonlardan daha çok büyük bir öneme sahiptir. Yapılan birçok araştırma ve analiz, işletmelerin stok yönetimindeki bir aksamanın geri kalan tüm işlemlerde yaşanabilecek problemlerin önünü açmaktadır. Üstelik stok takibi yapmak, işletmelerin kârlılığı üzerinde de oldukça olumlu etkilere sahiptir. Bu nedenle de etkin ve kalıcı bir şekilde stok yönetimi yapmak son derece önemlidir.

Gelir gider ve dolayısıyla kârlılık durumu, kâğıt üzerinde gösterilse de her zaman net ve doğru sonuçlar vermeyebilir. Her işletmenin gelir giderini etkileyen faktörler birbirinden farklı olduğu için, bu faktörlerin doğru bir şekilde kategorize edilmesi oldukça önemlidir. Fakat bu noktada yapılan incelemeler göz önünde tutulduğunda, özellikle satış yapan firmalar için stok yönetimi yapmak kârlılığı etkileyen en önemli faktörlerden biri olduğu ortaya çıkmaktadır.

Equipment delivery process of the warehouse. Warehouse interior, logisti and factory, loader man in warehouse building exterior, business delivery, storage cargo vector illustration

Stok Takibi Nasıl Yapılır?

Tedarikçiden alınan bir ürünün, işletmeye bağlı olan tüm ambar ve depolara gönderilmeden önce kayıt altına alınması gerekir. Bu ürünlerin kayıt altına alınırken, olabildiğince ayrıntılı bilgi girilmesi bu ürünün işlenmesi ya da müşteriye satılması anında işletmeye hız kazandırır. Bu kadar ayrıntılı bilginin Excel ya da kâğıt ortamında kaydedilmesi ise düşünüldüğünden çok daha meşakkatlidir. Bu noktada etkin bir program kullanmak, birçok açıdan tasarruf yapılmasını sağlar. Depo yönetim sistemi kullanmak, işletmelerdeki tüm departmanların çok daha koordineli bir şekilde çalışmasına olanak tanımaktadır.

Depo yönetim sisteminin etkin bir şekilde sağlanması, aynı zamanda satış birimlerinin başarısını da arttırmaktadır. Sahadayken yapılan müşteri ziyaretlerinde, müşterinin talep ettiği ürünün stok durumunu kontrol etmek ve müşteriye hızlı bir yanıt verebilmek müşteri memnuniyetini en yüksek seviyeye çıkarır. Müşterinin talep ettiği ürünün stok bilgisi verildikten sonra, ürünün hangi tarihlerde sıkıntısız bir şekilde teslim edileceğini bilgilendirmek ve ürünü o tarihte teslim edebilmek de yine aynı şekilde müşterinin işletmeye olan sadakatini ciddi oranda arttırır. Dolayısıyla sadık ve memnun müşteri, ödemelerini de düzenli bir şekilde yapacaktır. Tüm bu işlemler ise gün sonunda işletmenin kasasına para girmesine ve dolayısıyla da işletmenin uzun vadede kâr etmesine sebep olacaktır.

Projelerimiz Hakkında Daha Detaylı Bilgi İçin