Saha Satışta Raporlamanın Önemi
Satış raporlarının oluşturulması ve incelenmesi, bir firmanın hangi büyüklükte olduğu fark etmeksizin firmanın geleceği açısından son derece büyük bir önem arz eder. Saha satışta raporlama yapmak, yalnızca yapılan satışların değil aynı zamanda gelecek dönemdeki tüm stratejilerin oluşturulması aşamalarını da derinden etkiler.
Sahada ya da merkezde raporlama yapmak için tüm verilerin eksiksiz ve doğru bir şekilde toplanması gerekir. Elde edilen bu verilerin ise doğru teknikler ışığında rapor edilmesi, etkin bir raporlama sürecinin olmazsa olmazıdır. Özellikle saha satışta raporlama yapabilmek, firmanın hem merkez hem de sahadaki hâkimiyetine yön vererek satış hacmini de beraberinde arttırır. Bu nedenle de tüm firmaların hangi satış türüne sahip olursa olsun satış raporu düzenlemesi önerilmektedir.
Saha Satışta Raporlama Yapmanın Avantajları Nelerdir?
Saha satış personeli sahada müşterileri ile olan görüşmelerini, aldığı ürün siparişlerini, satışlarını, kestiği faturaları, irsaliyeleri ve bu gibi diğer tüm işlemlerini mutlaka kayıt altına almalıdır. Bu kayıtlara istinaden hazırlanan tüm raporlar, firmanın saha satıştaki tüm durumunu ayrıntılı bir şekilde analiz edebilmesine olanak tanır. Yeni nesil saha satış programları, hem sahadaki personelin hem de merkez ofisteki yetkililerin işlerini olabildiğince kolaylaştıracak özellikler sunuyor. Bu özelliklerden biri de, sahada hızlı ve kolay bir şekilde raporlama yapabilmektir. Sahadaki personelin oluşturduğu bir satış raporu, anında merkez ofise iletilebiliyor. Böylelikle iş akışındaki tüm aksaklıklar ve oluşabilecek stratejik problemler de ortadan kalkmış oluyor.
Saha satış süreci, bir plasiyerin yalnızca sahadaki müşteri ile iletişime geçip ürününü satıp tahsilat alması gibi düşünülmemelidir. Her bir işlemin planlanması ve analiz edilmesi, her zaman bir sonraki satış gücünü arttırır. Bu noktada ise sahadaki her bir işlem hakkında detaylı raporlar yapılabilmesi, yetkililerin analiz yapma işlemini oldukça kolaylaştırır. Çünkü yalnızca satış raporları değil aynı zamanda stok raporları, ziyaret raporları, müşteri raporları ve bu gibi farklı birçok işleme ait raporları oluşturmak mümkündür.
Raporlama ile Tüm Kontrol Sizde Olsun!
Satış raporları ile birlikte firmaların dönemsel olarak belirledikleri başarı hedeflerine ne derece yaklaştıkları, bu hedeflerine ulaşamadıklarında ise hangi faktörlerden kaynaklandığının belirlenmesi çok daha kolay olmaktadır. Ayrıca saha satış programları içerisinde yer alan sipariş raporu ile alınan tüm siparişleri ve bu siparişler ile ilgili tüm işlemleri daha ayrıntılı bir şekilde görüntülemek mümkündür. Üstelik tüm bu işlemler tarih, plasiyer ve ürün grubunda kategorilere ayırarak filtreli bir şekilde görüntülenebilmektedir.
Saha satış işlemlerinde, firma-müşteri ilişkilerinin incelenmesi kadar plasiyer performansının spesifik bir şekilde incelenebilmesi de bir hayli önemlidir. Plasiyerin performansının incelenmesi ve analiz edilmesi için de yine bu programlarda bulunan plasiyer raporları oldukça etkilidir. Raporlama yapmak, hemen her sektörde gerekli olan fakat düzenli olarak yapılmaması halinde büyük bir veri yığınıyla uğraşmak demektir. Saha satış programları, firmaların düzenli olarak raporlama yapmasına olanak tanırken aynı zamanda büyük veriler ile zaman kaybetmesinin de önüne geçmektedir.