Koronavirüsün Saha Satış Performansı Üzerindeki Etkileri
Tüm dünya Koronavirüs salgını ile uğraşırken, bir yandan işletmelerin tepetaklak olan ekonomik durumları da oldukça önemli bir konu halini almaya başladı. Hemen her sektörün artık evden çalışmaya başlaması ya da üretim sektöründe olanların üretimlerini durdurması ile birlikte nakit akışı problemi de beraberinde geldi. Koronavirüs ortamında satış yapmak mümkün mü? Saha satış performansı nasıl düzeltilebilir? Soruları da sıklıkla yöneltilmektedir. Gelin, bu soruların yanıtlarını birlikte inceleyelim.
Salgın durumlarında işletmelerdeki nakit akışı durma noktasına geldiğinden dolayı alım güçleri de bir o kadar azalmaktadır. Bu gibi zor dönemlerde satış yapmak da haliyle çok daha güçtür. Satış yapan işletmeler, Koronavirüs ortamında satış yapabilmek için birtakım tedbir ve taktiklerle satışlarına devam ediyor.
Koronavirüs Ortamında Saha Satış Performansı Nasıl Arttırılır?
Koronavirüs, işletmeler için adeta bir kriz ortamıdır. Bu kriz anından en az hasarla çıkılabilmesi ve satış rakamlarının belirli bir düzeyde stabil tutulabilmesi için ilk olarak mutlaka hazırlık yapılmalıdır. Bir kriz ekibinin oluşturulması ve bu süreçte yapılabilecek tüm görüşmeleri ve analizleri hazırlayacak bir ekibin kurulması gerekir. Salgın durumunun takip edilmesi ve olası tüm risklere karşı gerekli planlar yapılmalıdır. Tüm bunların yanı sıra, mali sorunlar yaşanmaması adına düzenli olarak tedarikçi ve müşteriler ile irtibatta olunmalıdır.
Müşteriler ile daima iletişim halinde kalınması, bu süreçte onlara güven verir. Salgın durumlarında mali olarak yaşanabilecek tüm problemler, ekonomide güvensizliği ve beraberinde ekonomik sallantıyı da getirir. Alım gücünü minimuma indiren işletmeler, kendilerine en samimi ve gerçekçi şekilde yaklaşan tedarikçileri tercih ederler. Müşteriler ile samimi bir iletişim kurabilmenin en kısa yolu ise, onlarla empati kurabildiğinizi hissettirmek ve göstermektir. Bunun için ise, işletmenizin ekonomik sınırları içerisinde hazırlayacağınız kampanyaları müşterilerinize sunmanızdır. Saha satış ekipleri kendi evlerinde bu kampanyaları müşterilerini arama ya da mail yolu ile ulaşarak iletebilir. Üstelik LOGO entegreli olarak çalışan saha satış programları aracılığı ile yapılan tüm işlemler yetkililer tarafından da anlık olarak görüntülenebilir.
Hemen her sektörün evden çalıştığı bu süreçte, satış yapmak imkânsız gibi görünse de, müşteriler ile kurulan diyaloglar sonucunda satış yapmaya devam edilebilir. Yine de bu gibi durumlara karşı her işletmenin bir kriz planı olması, oluşabilecek her türlü olumsuz duruma karşı tedbirli olabilmesi adına oldukça önemlidir.